NOTÍCIAS

Campus Baixada Santista sediará o XV INTRAPET – EDUCAÇÃO PÚBLICA DE QUALIDADE: direito de todos e desafios atuais do PET

O Campus Baixada Santista da Unifesp sediará o XV INTRAPET – EDUCAÇÃO PÚBLICA DE QUALIDADE: direito de todos e desafios atuais do PET.

Leia mais...

Confira o que aconteceu no último dia de atividades presenciais do Congresso Acadêmico Unifesp

UMA_-_Roda_de_Bordados2.jpg

Leia mais...

Segundo dia de Congresso Acadêmico no Campus BS

sessao_cientifica_inf_educa_saude_-_rosangela_chrieguer2.jpg

Leia mais...

Confira como foi o primeiro dia do Congresso Acadêmico no Campus Baixada Santista

fotocapaNOTICIA1OUT2024.jpg

Leia mais...

Estudo da Unifesp desenvolve curativo feito com colágeno da pele de peixe em impressora 3D

Foi publicada uma reportagem no G1 Santos e Região sobre o estudo do Laboratório de Biomateriais e Engenharia de Tecidos (Labetec), da Unifesp, na Baixada Santista (SP), que desenvolveu um curativo feito com colágeno da pele de peixe em impressora 3D.

Leia mais...

INFORMES

Resultado do processo seletivo PET Educação Popular

Confira aqui o resultado do processo seletivo do Programa de Educação Tutorial (PET) Educação Popular: Criando e Recriando a Realidade Social.

Leia mais...

Exames periódicos semanais no Campus BS!

Atenção Servidores! Informamos que, a partir de setembro de 2024, os Exames Médicos Periódicos estão sendo realizados presencialmente no Campus Baixada Santista, às sextas-feiras, das 13h30 às 17h30, no Edifício Mariângela Duarte, situado à Rua Silva Jardim, 136, sala 003 (térreo).

Leia mais...

Bicicletário da Unidade Augusto Severo não funcionará 27/09

Informamos que o bicicletário (térreo) da unidade Augusto Severo, será isolado na sexta-feira, 27/09/2024, para dedetização e desratização. Dessa maneira, não será permitida a entrada de nenhum usuário nesta data no referido local.

Leia mais...

Processo seletivo para o PET Educação Popular “Criando e Recriando a Realidade Social”

O PET (Programa de Educação Tutorial) Educação Popular “Criando e Recriando a Realidade Social”, busca desenvolver ações que abordem, por meio de ensino, pesquisa e extensão, algumas das expressões da questão social no contexto local. A partir de um conjunto de referenciais teórico-metodológicos viabiliza reflexões e vivências para subsidiar a formação dos discentes, contribuir com a produção do conhecimento e gerar processos de transformação da realidade dos sujeitos envolvidos na comunidade da Baixada Santista.

Leia mais...

Resultado Pré-Matrícula

Em atenção ao Edital de Seleção Externa 01/2024 para ingresso nos cursos de formação específica da Universidade Federal de São Paulo do Campus Baixada Santista, o Instituto do Mar publica o resultado da pré-matrícula.

Acesse o arquivo aqui.

destaques4.png


TELEFONEUNIFESP.jpg

destaqueinstaunifesp.jpg 

acesso_rapido4.png

sua-unifesp.jpg

logo_sei_3.jpg

INGRESSOUNIFESP4.png

BOTAO_VERDE_LATERAL_SITE_segrad_iss.jpg

BOTAO_VERDE_LATERAL_SITE_segrad_imar.jpg

NAI_COLORIDO.png

NAE4.png

voluntarios2.png

CONTRATOS4.png

EDITAIS4.png

 

 

Courses Offered

COURSES SELECTION SYSTEM

Currently enrolled students, please clique aqui to access the Courses Selection System.

NOTE: This system is not available for special students. Special students when filling the specific enrollment form must also select up to two elective courses.

Please Clique aqui to access the Online Enrollment System - Special Student.

Enrollment period:

Enrolling in courses must be completed up to 1 week before classes start.


SUBJECTS

Courses offered in the 1st semester 2017 - Click here to download
Courses offered in the 2nd semester 2016 - Click here to download
Courses offered in the 1st semester 2016 - Click here to download
Courses offered in the 2nd semester 2015 - Click here to download
Courses offered in the 1st semester 2015 - Click here to download
Courses offered in the 2nd semester 2014 - Click here to download
Courses offered in the 1st semester 2014 - Click here to download

 

 

Courses Catalogue

Catalogue

Please access here the full Courses Catalogue for Food Science, Health and Nutrition Program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Admissions

Enrollment - 2017 - MSc in Food Science, Nutrition and Health

Registration Information for the MSc in Food Science, Nutrition and Health Application Process

RESULTS
10/02/2017 - Students Approved on the Specific Knowledge Test and Interview Schedule
17/02/2017 - Final Result

Information

Notice of the selection process: Click here to view
Bibliography: Click here to view
Registration form: Click here to sign up

Application Process Schedule

Application Period: September 26 - January 27, 2017 at 16:59
Selection process: February 06-17, 2017
Final result: February 20, 2017

Guidelines

Enrollment: The applicants should first contact the professor of the program they wish to develop their research project with
- Please click here to view the research lines.
- Please click here to view the list of professors, their respective Lattes Curricula, and contacts.

List of documents required for enrollment:
1 - RG (ID)
2 - CPF
3 - Bachelor's degree
4 - Academic record
5 - Lattes curriculum
6 - Photo (size 3x4 cm)
7 - Pre-project
8 - Letter of recommendation (see checklist)
9 - Acceptance letter (click here for a model)

Important information:

1- All documents must be scanned in PDF file format; photos must be in JPEG / JPG, XPM, GIF, or PNG format.

2- The letter of recommendation is the statement in writing that a professor, counselor, or other professional who has monitored the applicant in scientific research activities, monitoring, internship, specialization, improvement or other professional activities, that describes the applicant's performance.

3- The acceptance letter consists of a statement produced by the potential supervisor, committing to mentor the applicant in case of qualification on the application process.

4- The research pre-project consists of a proposal presented by the applicant considering the line of research intended. The content of the pre-project must include: title, description of the problem, objectives, materials and methods used, expected results and references. It must be presented in text format with up to 5 pages, font size 12 pt and 1.5 line spacing.

5- If the applicant does not have access to his/her undergraduate degree, he/she must provide a statement from the university mentioning the scheduled course completion or diploma request receipt.

6- The selection process will consist of the following steps:
- Specific knowledge test considering the recommended reading list. The candidates of the three lines of research will do the same test;
- Interview (academic goals and research pre-project);
- Curriculum analysis.